Kruopščiai, kokybiškai ir efektyviai tvarkoma apskaita padeda sklandžiai veikti bei išvengti finansinių nemalonumų bene kiekvienam verslui. Šio proceso metu informacija perdirbama nuo dokumentų iki galutinių finansinių ataskaitų, todėl svarbu suprasti, kaip vyksta apskaitos tvarkymas.

Apskaitos dokumentų tvarkymas: 6 pagrindinės proceso dalys

Pirmos 3 procedūros dažniausiai atliekamos per nustatytą ataskaitinį laikotarpį.

  1. Ūkinių operacijų fiksavimas dokumentuose;
  2. Šių operacijų registravimas apskaitai skirtuose registruose;
  3. Fiksavimas buhalterinėse sąskaitose.

Paskutinės 3 procedūros dažniausiai atliekamos artėjant ataskaitinio laikotarpio pabaigai.

  1. Duomenų sąskaitose koregavimas bei darbinės atskaitomybės lentelės sudarymas;
  2. Ataskaitiniam laikotarpiui skirtų sąskaitų uždarymas;
  3. Finansinės atskaitomybės sudarymas.

Finansinė atskaitomybė gali būti parengiama išoriniam įvertinimui, pavyzdžiui, valstybėms institucijoms, savininkams arba vidinei valdymo analizei, pavyzdžiui, problemų sprendimui.

Apskaitos tvarkymo reikalavimai

Jeigu norite apskaitą tvarkyti pagal kitokius reikalavimus, rekomenduojame pasitarti su savo srities specialistais. Dažniausiai apskaitai skirta sistema įmonėse yra parenkama pagal: teisinę formą, veiklos tipą, dydį, nuosavybės formą. Žinoma, svarbu, jog buhalterinės apskaitos tvarkymo taisyklės atitiktų LR įstatymų reikalavimus.

Skirtingi reglamentavimo lygiai

Norint, kad apskaita būtų vykdoma pagal visus nustatytus reikalavimus, svarbu atsižvelgti į jos reglamentavimą, kuris gali būti kelių lygių:

  1. Tarptautinis. Reikalingas tam, kad skirtingose šalyse būtų taikoma ta pati metodika bei užsienio investuotojai galėtų efektyviai suprasti reikiamus įstatymus. Tokius reikalavimus galima rasti Europos Sąjungos Direktyvose ir kt.
  2. Valstybinis. Svarbus, norint, jog įmonės įvairiems išorinės informacijos vartotojams teiktų tik objektyvias žinias. Lietuvoje šio reglamentavimo lygio reikalavimai yra išdėstyti įstatymuose, teisės aktuose bei kitur.
  3. Įmonės. Už šią sritį atsakingas konkrečios įmonės vadovas, nes kiekviena bendrovė – skirtinga, todėl kartais reikalingas individualus reglamentas.

Apskaitinių elementų tvarkymas individualioje įmonėje, namuose ar kitur turi būti atliekamas pagal nustatytus principus, reikalavimus, remiantis reikiamo lygio reglamentais. Norite geriau suprasti šio proceso veikimo principus, tačiau nepakanka informacijos, sunku tai padaryti patiems? Rekomenduojame konsultuotis su savo srities žinovais.